Het Coronavirus en onderzoek/behandeling
Als het voor uw zorg of die van uw kind noodzakelijk is, en het ook veilig en verantwoord kan, maken we een afspraak voor onderzoek of behandeling in de praktijk. Heeft u, of iemand in uw gezin, (milde!) symptomen van corona? Dan kan onze afspraak helaas niet doorgaan in de praktijk! Wél kunnen we een behandeling op afstand plannen, ook wel Tele-logopedie genoemd. Op die manier kunnen we de behandeling toch door laten gaan. Ook als u tot een risicogroep behoort en het voor u niet veilig voelt om in de praktijk af te spreken, is Tele-logopedie een mogelijkheid. Als u door omstandigheden uw afspraak in de praktijk moet/wilt veranderen naar een digitale afspraak, hoor ik dat graag uiterlijk 24 uur van tevoren in verband met de voorbereiding van het consult. Mocht u binnen de termijn van 24 uur de afspraak willen veranderen, dan gelden helaas de afspraken voor te laat geannuleerde afspraken (zie bij Vergoedingen).
Tarief
Het tarief voor Tele-logopedie en consulten die in de praktijk hebben plaatsgevonden is hetzelfde (zie voor aanvullende informatie bij het kopje Tarieven & Vergoeding). Als u niet bij Zilveren Kruis verzekerd bent, adviseer ik u bij uw zorgverzekering na te vragen of dit ook geldt voor de vergoeding bij uw zorgverzekeraar (vraagt u specifiek om de vergoeding van een individuele zitting Tele-logopedie stotteren bij ongecontracteerde logopedie/stottertherapie). In 2023 vergoedt helaas niet iedere zorgverzekeraar Tele-logopedie en zijn er soms afwijkende vergoedingen voor zogenoemde zorg op afstand.